W listopadzie Alstom zawarł ogromny kontrakt z PKP Intercity. Umowa dotyczy dostawy 42 piętrowych pociągów wraz z ich 30-letnim utrzymaniem. – To przełomowy moment w dziejach polskiej kolei – powiedziała podczas Kongresu Kolejowego Beata Rusinowicz, prezes Zarządu Alstom Polska. Jak dodała, pojazdy które zapewnią pasażerom komfort podróżowania, zostaną wyprodukowane w Chorzowie. – Wracamy do korzeni, czyli do produkcji w Polsce i dla Polski – stwierdziła.
Pojazdy, które ma dostarczyć Alstom, mają być dostosowane do prędkości 200 km/h. Będą wykorzystywane do realizowania połączeń między największymi polskimi miastami. – Cieszymy się, że produkcja tych pociągów zostanie w pełni zrealizowana w polskich zakładach Alstom – powiedziała Beata Rusinowicz.
Jak poinformowała, proces produkcyjny będzie skoncentrowany w fabryce w Chorzowie. To największy zakład Alstomu w naszym kraju i jeden z największych i najbardziej nowoczesnych w całym Alstom. – To w tej fabryce kilka lat temu uruchomiliśmy inwestycje, które doprowadziły do rozwoju linii produkcyjnej pociągów piętrowych. Z niecierpliwością wyczekiwaliśmy na podpisanie umowy z PKP Intercity. Zespół projektowy jest już uruchomiony – zapewniła.
Prezes Alstomu podkreśliła znaczenie tego, że pociągi powstaną w kraju. – Cieszymy się, że w Alstom wracamy do korzeni, czyli do produkcji w Polsce dla Polski – powiedziała. – Przez wiele lat naszej działalności nawiązaliśmy długofalowe relacje z wieloma krajowymi dostawcami i z tymi firmami będziemy także współpracować przy realizacji tego projektu – dodała.
Producent taboru prowadzi biznesowe relacje z 800 dostawcami, którzy realizują dostawy m.in. materiałów złącznych, komponentów mechanicznych, elementów konstrukcyjnych pociągu, wyposażenia wnętrz czy innych materiałów i usług. – Wierzę, że współpraca z polskimi dostawcami przy realizacji tego projektu przyniesie realne korzyści dla polskiej gospodarki, a także spowoduje uruchomienie nowych miejsc pracy – mówiła prezes Alstomu. Producent planuje zwiększyć zatrudnienie zarówno na potrzeby produkcji taboru, jak i jego 30-letniego utrzymania. – To przełomowy kontrakt. Przyniesie wiele korzyści naszym pasażerom, którzy będą mogli podróżować jeszcze szybciej, bardziej ekologicznie i bezpiecznie – podsumowała najnowsze zamówienie Beata Rusinowicz.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.